Analiza eficienței măsurilor dispuse la nivelul serviciilor de pașapoarte pentru prima jumătate a acestui an și pentru perioada de vârf reprezentată de lunile iulie și august

COMUNICAT DE PRESĂ

Nr. 213 din 28 august 2018

 

În cadrul ședinței săptămânale de lucru organizată de Secretarul de Stat pentru Relația cu Instituțiile Prefectului, desfășurată astăzi 28 august a.c., la sediul M.A.I. a fost discutată situația existentă la nivelul serviciilor publice comunitare de eliberare a pașapoartelor, fiind analizată eficiența măsurilor dispuse la nivelul acestor servicii pentru prima jumătate a acestui an și pentru perioada de vârf reprezentată de lunile iulie și august.

Astfel, în urma datelor prezentate de participanții la ședință, respectiv prefectul și subprefectul municipiului București, prefectul județului Ilfov, conducerea Direcției Generale de Pașapoarte, directorul general al Direcției Generale pentru Relația cu Instituțiile Prefectului și conducerea Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor, au rezultat următoarele aspecte:

Peste 1.285.000 de pașapoarte au fost eliberate în perioada ianuarie – august 2018, cu 24% mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut.

Cele mai multe cereri depuse în primele 8 luni ale acestui an au fost pentru eliberarea pașapoartelor simple electronice, 958.592, reprezentând o creștere cu 33% față de anul trecut.

Numărul cererilor pentru pașapoartele simple temporare a fost de 326.897, însemnând o creștere de 3% față de aceeași perioadă a anului trecut.

În perioada de vârf, reprezentată de lunile iulie și august, serviciile publice comunitare de eliberare a pașapoartelor au avut program prelungit de lucru cu publicul.

Programul serviciilor publice comunitare de eliberare a pașapoartelor revine la normal

Începând cu data de 1 septembrie a.c., programul de lucru cu publicul va reveni la normal, respectiv în intervalul orar 08.30-16.30, de luni până vineri, cu mențiunea că într-una dintre aceste zile ghișeele de primiri și eliberări documente vor funcționa în intervalul 08.30-18.30. Ziua în care programul va fi prelungit cu 2 ore este stabilită de fiecare serviciu județean în parte, în funcție de necesități.

Punctele de lucru ale Trezoreriei Statului își vor înceta activitatea în sediile din Plaza România și ParkLake

Începând cu data de 30 septembrie a.c. își vor înceta activitatea punctele de lucru ale Trezoreriei Statului din sediile din mall-urile Plaza România și ParkLake din București. Astfel, începând cu această dată taxele necesare pentru eliberarea pașapoartelor nu vor mai putea fi plătite în respectivele sedii. Această decizie nu este luată de Ministerul Afacerilor Interne, Trezoreria Statului nefiind o instituție subordonată M.A.I.

Facem precizarea că taxele vor putea fi achitate în continuare la sediile de sector ale Trezoreriei Statului.

De asemenea, cetățenii au la dispoziție și următoarele modalități de plată a taxelor pentru eliberarea pașapoartelor:

  • la casieriile unităților CEC Bank;
  • prin mandat poștal la orice Oficiu Poștal;
  • on-line, în sistem internet banking, prin virament către conturile deschise de Instituțiile Prefectului;
  • de la orice bancă la care cetățeanul are deschis un cont bancar, prin virament către conturile deschise de Instituțiile Prefectului;
  • la casieriile deschise în sediile Instituțiilor Prefectului din fiecare municipiu reședință de județ, respectiv municipiul București.

Programarea on-line, o soluție pentru eliminarea timpului de așteptare la ghișeu

Pentru depunerea cererilor de pașapoarte recomandăm cetățenilor să facă programare on-line pe site-ul www.epasapoarte.ro, caz în care persoanei i se va comunica o oră la care să se prezinte la ghișeu, timpul de așteptare fiind zero.

 

DIRECȚIA INFORMARE ȘI RELAȚII PUBLICE